English Language Teachers’ Perceived Classroom Assessment Knowledge and Practice: Developing and Validating a Scale



Document title: English Language Teachers’ Perceived Classroom Assessment Knowledge and Practice: Developing and Validating a Scale
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000523685
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
2
Institutions: 1Tarbiat Modares University, Teherán. Irán
2Allameh Tabataba'i University, Teherán. Irán
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 24
Number: 2
Pages: 247-264
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Este estudio desarrolló y validó una escala de literacidad de evaluación del lenguaje para identificar las percepciones de 348 docentes de inglés iraníes sobre el conocimiento y la práctica de la evaluación en el aula. Los ítems de la escala se dividieron en: a) propósitos de evaluación y calificación, b) ética de la evaluación, c) participación de los estudiantes en la evaluación y d) retroalimentación e interpretación de la evaluación. Varios participantes informaron ser competentes en la evaluación del lenguaje en el aula y estuvieron de acuerdo con asignar más tiempo para este aspecto en los cursos de formación docente. La escala desarrollada puede ser una herramienta válida y confiable para explorar la competencia de evaluación en el aula de los profesores de idiomas
English abstract This study sought to develop and validate a classroom-based language assessment literacy scale to measure teachers’ perceived classroom-based assessment knowledge and practice. Exploratory factor analysis revealed that the scale items clustered around four factors: (a) purposes of assessment and grading, (b) assessment ethics, (c) student involvement in assessment, and (d) feedback and assessment interpretation. Moreover, the scale was administered to 348 Iranian English as a foreign language teachers. The findings showed that the majority reported to be literate in classroom-based language assessment and agreed to the allocation of more space to classroom-based language assessment in teacher education courses. The findings suggest that the newly-developed scale can serve as a valid and reliable tool to explore language teachers’ classroom-based assessment literacy
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Evaluación educativa,
Irán,
Escalas,
Evaluación en el aula,
Evaluación del lenguaje,
Literacidad,
Profesores de inglés
Keyword: Educational assessment,
Iran,
Classroom assessment,
Classroom-based language assessment literacy,
English as a foreign language teachers,
Scales
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)