Classifying Written Corrective Feedback for Research and Educational Purposes: A Typology Proposal



Document title: Classifying Written Corrective Feedback for Research and Educational Purposes: A Typology Proposal
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514294
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
Institutions: 1Universidad de Las Américas, Viña del Mar. Chile
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 22
Number: 2
Pages: 211-222
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract A pesar de la variedad de estudios recientes sobre la retroalimentación correctiva escrita (RCE), no existe un acuerdo respecto a su definición ni al efecto que distintos tipos de retroalimentación tienen en la escritura de los estudiantes. Esto puede deberse a la falta de sistematicidad en dichos estudios para caracterizar la RCE. Así, en este artículo se hace una revisión de su noción y de los diversos aspectos considerados en los estudios, a fin de sintetizarlos en una tipología que incluya especificación, enfoque, alcance, fuente, modo de entrega y notas. Se espera que la tipología propuesta sea eficaz en la comparación de estudios sobre la RCE y sirva de consulta a docentes interesados en expandir sus prácticas
English abstract Although several investigations have been carried out in recent years on written corrective feedback (WCF), there is a lack of agreement about its definition and the effect on students’ writings of different types of feedback. This may be due to the lack of systematicity regarding the characterization of WCF used in those studies. This article seeks to review the concept of WCF in studies in the field and to systematize the various aspects considered in a typology, which includes specification, focus, scope, source, mode of delivery, and notes. The resulting typology should help improve the effectiveness in the comparison of WCF studies and serve as a reference for teachers interested in expanding their practices
Disciplines: Educación
Keyword: Evaluación educativa,
Adquisición de un segundo lenguaje,
Evaluación,
Retroalimentación correctiva,
Tipología
Keyword: Educational assessment,
Assessment,
Second language acquisition,
Typology,
Written corrective feedback
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)