Journal: | Historia & ensino (Londrina) |
Database: | CLASE |
System number: | 000410015 |
ISSN: | 2238-3018 |
Authors: | Mora, Gerardo1 Ortiz Paz, Rosa1 |
Institutions: | 1Escuela Normal Superior de México, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2013 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 19 |
Number: | 1 |
Pages: | 7-25 |
Country: | Brasil |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | Señalando la diferencia didáctica entre tiempo histórico y tiempo cronológico, se revisan la propuesta constructivista para la formación de “nociones temporales” y la del “Modelo de Educación Histórica”: la “clase interactiva” y el “shock empático” como estrategias para superar el “presentismo” del alumno de secundaria. Se discuten sus resultados observados en tesis de la Escuela Normal Superior de México (2003 - 2013) |
English abstract | Based on the observation of the learning difference between historical time and chronological time is reviewed the constructivist proposal to the formulation of “temporal notions” and “Model of Historical Education”: the “interactive classroom” and “empathic shock” as strategies to overcome the “presenteeism” of st udent’s high school . We discuss the results observed in thesis on Normal School College of Mexico (2003 - 2013) |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Didáctica, Pedagogía, Educación superior, Fuentes históricas, México, Educación histórica |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |