Journal: | Educación matemática |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000350658 |
ISSN: | 0187-8298 |
Authors: | Flores Peñafiel, Alfinio1 Jeong Oak Yun2 |
Institutions: | 1University of Delaware, Department of Mathematical Sciences, Newark, Delaware. Estados Unidos de América 2Arizona State University, Tucson, Arizona. Estados Unidos de América |
Year: | 2008 |
Season: | Abr |
Volumen: | 20 |
Number: | 1 |
Pages: | 103-113 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado |
Spanish abstract | Los alumnos de secundaria exploran el teorema de Pitágoras y una extensión utilizando un tablero cercado y frijoles de goma para medir el área de los cuadrados y semicírculos. Utilizan factorización y simplificación de expresiones algebraicas para deducir las equivalencias de los resultados |
English abstract | Middle school students explore the Pythagorean Theorem and some of its extensions by using a fenced mat, and jelly beans to measure the area of the squares and semicircles. They use factorization and simplification of algebraic expressions to show the equivalence of results |
Disciplines: | Educación, Matemáticas |
Keyword: | Didáctica, Educación media y media superior, Teorema de Pitágoras, Geometría, Teoría de Van Hiele, Actividades didácticas |
Keyword: | Education, Mathematics, Didactics, Secondary education, Pythagorean theorem, Geometry, Van Hiele theory, Didactic activities |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |