Journal: | Ciencia, docencia y tecnología |
Database: | CLASE |
System number: | 000527617 |
ISSN: | 0327-5566 |
Authors: | Clerici, Carolina1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional de Entre Ríos, Paraná, Entre Ríos. Argentina |
Year: | 2020 |
Season: | Nov-Mar |
Volumen: | 31 |
Number: | 61 |
Pages: | 145-172 |
Country: | Argentina |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Este artículo deriva de la tesis de maestría «La enseñanza de la lectura y la escritura mediada por tecnologías en la educación superior» de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina. Esa investigación buscó identificar, analizar y comprender propuestas de enseñanza de lectura y escritura que integran tecnologías en educación superior. El diseño combinó Teoría Fundamentada o Grounded Theory, método comparativo constante y muestreo teórico. En este artículo se incluyen los resultados relacionados con las recurrencias observadas en las propuestas de enseñanza de la lectura y la escritura mediada por tecnología y la decisión de revisitar la enseñanza a la luz del contexto actual |
English abstract | This article derives from the master's thesis «The teaching of reading and writing mediated by technology in higher education» of the National University of Cordoba, Argentina. This research sought to identify, analyze and understand teaching practices of reading and writing that integrate technologies in higher education. The design was Grounded Theory, constant comparative method and theoretical sampling. This article includes the results related to the recurrences observed in the teaching practices of reading and writing mediated by technology and the decision to revisit teaching in the light of the current context |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación de posgrado, Pedagogía, Educación superior, Enseñanza de la lectura, Enseñanza de la escritura, Mediación tecnológica |
Keyword: | Graduate Education, Pedagogy, Higher education, Teaching reading, Teachingwriting, Technological mediation |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |