Journal: | Voces de la educación |
Database: | |
System number: | 000572431 |
ISSN: | 2448-6248 |
Authors: | García Cedillo, Ismael1 Romero Contreras, Silvia1 Márquez Cabellos, Norma Guadalupe2 Ramos Estrada, Dora Yolanda3 |
Institutions: | 1Universidad Autónoma de San Luis Potosí, 2Universidad de Colima, 3Instituto Tecnológico de Sonora, |
Year: | 2024 |
Volumen: | 9 |
Number: | 17 |
Pages: | 86-107 |
Country: | México |
Language: | Español |
English abstract | This research assesses the inclusive practices of 61 basic education teachers from Colima, Sonora and San Luis Potosí who worked in urban and rural schools in Mexico nominated as successful. Several instruments were applied, such as the GEPIA, the SACIE, the TEIP, the Mitchell Learning Questionnaire and the CODCA Protocol. |
Spanish abstract | En la presente investigación se valoran las prácticas inclusivas de 61 docentes de educación básica de Colima, Sonora y San Luis Potosí adscritos a escuelas urbanas y rurales de México nominadas como exitosas. Se aplicaron varios instrumentos, como la GEPIA, la SACIE, el TEIP, el Cuestionario para Favorecer los Aprendizajes de Mitchell y el Protocolo CODCA. |
Keyword: | Educación inclusiva, prácticas inclusivas, docentes, experiencias exitosas, educación básica |
Keyword: | Inclusive education, inclusive practices, teachers, successful experiences, basic education |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |