Trans/form/acao (1522 documentos)


441.-
The educational philosophy of “Learning-Oriented Teaching” in the analects and its insights for contemporary times
Shi, Zhaoli1; Kang, Tao2
1Henan University, School of College English Teaching and Research, Kaifeng, Henan Province. China; 2Sun Yat-sen University, School of Business, Guangzhou, Guangdong. China
[Trans/form/acao, Brasil, 2022 Vol. 45 Núm. 2 , Pág. 157-168]

   
442.-
443.-
   
444.-
Bergson y El acontecimiento: el caso de la democracia
Ruiz Stull, Miguel1
1Universidad de Chile, Facultad de Artes, Santiago de Chile. Chile
[Trans/form/acao, Brasil, 2022 Vol. 45 Núm. 1 Ene-Mar, Pág. 171-188]

   
445.-
Cinismo e indiferenciación: la huella de Glucksmann en el coraje de la verdad de Foucault
Freitas, Juan Horacio de1
1Universidad Católica Andrés Bello, Centro de Investigaciones Filosóficas y Humanísticas, Caracas. Venezuela
[Trans/form/acao, Brasil, 2022 Vol. 45 Núm. 1 Ene-Mar, Pág. 139-158]

   
446.-
447.-
448.-
449.-
450.-
   
451.-
452.-
453.-
Comentário A “O Fascismo Transindividual”
Barbosa, Mariana de Toledo1
1Universidade Federal Fluminense, Departamento de Filosofia, Niterói, Rio de Janeiro. Brasil
[Trans/form/acao, Brasil, 2022 Vol. 45 Núm. 1 Ene-Mar, Pág. 39-44]

   
454.-
455.-
456.-
457.-
   
458.-
Meaning and fate of critique in the Ontological Turn
Pucciarelli, Daniel1
1Universidade do Estado de Minas Gerais, Belo Horizonte, Minas Gerais. Brasil
[Trans/form/acao, Brasil, 2022 Vol. 45 Núm. 1 Ene-Mar, Pág. 95-114]

   
459.-
   
460.-