Students' Perceptions of the Impact of CLIL in a Mexican BA Program



Document title: Students' Perceptions of the Impact of CLIL in a Mexican BA Program
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000432080
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Autónoma de Zacatecas, Zacatecas. México
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 17
Number: 2
Pages: 111-124
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract El enfoque pedagógico de enseñanza de contenido-lengua integrados es una tendencia innovadora en los sistemas educativos del mundo. El estudio se basa en la información y experiencia de varios contextos donde se ha usado este enfoque para explorarlo en el contexto mexicano. El artículo reporta las percepciones de estudiantes de licenciatura para conocer más sobre la enseñanza de contenido-lengua integrados. A través de la investigación cualitativa, las voces de los estudiantes revelarán las emociones, dificultades, ventajas y opiniones al tomar clases con este enfoque. El análisis de datos muestra el potencial de la implementación de programas de enseñanza de contenido-lengua integrados en México, mientras sugiere áreas de oportunidad para docentes, diseño de materiales, administrativos e instituciones en general
English abstract Content and language integrated learning is an innovative pedagogical approach used in educational institutions worldwide. This study considers information and experiences from various settings in order to explore content and language integrated learning within the Mexican context. This study reports the perceptions of students in a BA program. Through the study’s using qualitative research, the students’ voices students reveal their emotions, struggles, benefits, and opinions related to taking content and language integrated learning classes. The analysis of the participants’ information shows the potential for implementing content and language integrated learning programs in Mexico in that it suggests some areas of improvement for teachers, material design, administrators, and institutions in general
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Didáctica,
México,
Diseño de materiales,
Educación bilingüe,
Estudiantes,
Percepción,
Contenido-lengua
Full text: Texto completo (Ver PDF)