Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting



Document title: Plurality of Voices in Reflecting Upon the Research Process: Trajectories of Collaboration in an Argentinian Setting
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000525327
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad Nacional de La Plata, La Plata, Buenos Aires. Argentina
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 24
Number: 1
Pages: 157-171
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Este artículo describe las trayectorias de colaboración de tres individuos con diferentes roles (informante, asistente de investigación y supervisor) en dos proyectos de investigación sobre la lectura en inglés como lengua extranjera en un contexto de educación superior de Argentina. Los datos incluyen sus diarios de reflexión y narrativas retrospectivas escritos durante 2009-2016, que fueron analizados usando análisis de contenido, con el foco en el continuo de colaboración de Macfarlane. El artículo se alinea con la crítica al discurso del “investigador novato” como una trayectoria de desarrollo lineal ya que el estudio ilustra los caminos fluidos, críticos, complejos y personalmente relevantes experimentados por los participantes. La investigación contribuye perspectivas de un contexto de la periferia
English abstract This article describes the trajectories of collaboration experienced by three individuals in three different roles (informant, research assistant, and supervisor) in two research projects about English as a foreign language reading in a higher education context in Argentina. Data come from reflection logs and retrospective narratives written by them from 2009 to 2016 which were analyzed using content analysis, focusing on a continuum of collaboration. The article aligns with the critique of the discourse of “newer researcher” as a linear developmental trajectory as it illustrates the participants’ fluid, critical, complex, and personally relevant pathways. Placed within the debate regarding the affordances, complexities and challenges of the measured university, this research contributes perspectives from a peripheral setting generally underrepresented in the literature
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Argentina,
Lectura,
Colaboración científica,
Investigación científica,
Investigador novato,
Roles simultáneos,
Enseñanza de lenguas extranjeras
Keyword: Higher education,
Argentina,
Scientific research,
Reading,
Scientific collaboration,
Newer researcher,
Simultaneous roles
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)