Journal: | Praxis investigativa ReDIE |
Database: | CLASE |
System number: | 000467848 |
ISSN: | 2007-5111 |
Authors: | Barraza Macías, Arturo1 |
Institutions: | 1Universidad Pedagógica de Durango, Durango. México |
Year: | 2017 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 9 |
Number: | 16 |
Pages: | 69-74 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, crítico |
Spanish abstract | En el presente artículo se abordan dos estrategias para la formulación de las preguntas en una investigación cualitativa con orientación interpretativa. La estrategia empírica autorreferencial y la empírica situacional buscan otorgarle la primacía a la realidad para seguir conservando el carácter inductivo y holístico que debe de tener este tipo de investigación |
English abstract | In this article, two strategies for the formulation of questions in a qualitative research with an interpretive orientation are addressed. The empirical self-referential strategy and the situational empirical seek to give primacy to reality to continue retaining the inductive and holistic nature that this type of research should have |
Disciplines: | Filosofía, Educación |
Keyword: | Filosofía de la ciencia, Investigación educativa, Epistemología, Metodología, Análisis cualitativo, Investigación cualitativa |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |