Journal: | Investigación en educación médica |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000442531 |
ISSN: | 2007-5057 |
Authors: | Olvera López, Adriana1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Ciudad de México. México |
Year: | 2018 |
Season: | Jul-Sep |
Volumen: | 7 |
Number: | 27 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | Se presenta una revisión acerca de las materias que atienden los estudios basados en Teoría Fundamentada a 50 años de la incorporación de este método en el ámbito científico. Se realiza un balance entre los aportes y los pendientes que prevalecen en la investigación en educación médica a partir del origen de los datos, los actores educativos, el tipo de educación médica y temáticas recurrentes |
English abstract | This review presents the subjects that attend the studies based on Grounded Theory 50 years after this method was incorporated in scientific field. It also presents a balance between the contributions and the pending for the future in medical education research from the origin of the data, educational actors, type of medical education and recurring themes |
Disciplines: | Medicina |
Keyword: | Educación superior, Investigación educativa, Educación médica, Publicaciones científicas, Teoría fundamentada |
Keyword: | Higher education, Educational research, Medical education, Grounded theory, Scientific publications |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |