Interaction in an EFL reading comprehension distance Web-based course



Document title: Interaction in an EFL reading comprehension distance Web-based course
Journal: Ikala revista de lenguaje y cultura
Database: CLASE
System number: 000390624
ISSN: 0123-3432
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
Year:
Season: Ene-Abr
Volumen: 17
Number: 1
Pages: 45-59
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Este artículo describe los efectos positivos y negativos en un curso de competencia lectora en lengua extranjera inglés en modalidad a distancia en la red basados en cuatro modelos de interacción (Bouhnik & Marcus, 2006; Moore, 1989). Como método de investigación se siguió el estudio de caso y se utilizaron cinco instrumentos y las herramientas de la plataforma Moodle para recolectar la información. Como efectos positivos se encuentra que hubo progreso en lenguaje, acompañamiento individualizado, ambiente amigable del sistema y un nuevo rol del profesor. Como efectos negativos, el curso tiene muchos ejercicios, hay ansiedad, la retroalimentación es limitada, no se incentiva a que los estudiantes interactúen entre ellos y no hay un tutorial. Como conclusión se recomienda balancear un número determinado de ejercicios, brindar retroalimentación amplia, incentivar la interacción entre los estudiantes y diseñar un tutorail
English abstract This article reports the positive and negative effects of an EFL reading comprehension distance web-based course based on four models of interaction (Bouhnik & Marcus, 2006; Moore, 1989). The methodology used was a case study, and researchers used five different data collection instruments and the tools from the platform Moodle to collect them. Some of the positive findings include: language improvement, individualized assistance, a friendly environment, and a different teacher ́s role. Conversely, some of the negative results are: the number of exercises, anxiety, limited feed-back, lack of interaction among students, and the absence of a tutorial guide. In conclusion, it is suggested that web-based courses balance the number of exercises, give deeper feed-back, encourage interaction among students, and design a tutorial
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Keyword: Educación a distancia,
Sociolingüística,
Investigación educativa,
Pedagogía,
Formación docente,
Competencia lectora,
Enseñanza del inglés,
Plataformas,
Moodle
Full text: Texto completo (Ver HTML)