Journal: | Fermentum |
Database: | CLASE |
System number: | 000501480 |
ISSN: | 0798-3069 |
Authors: | Ramírez, Tulio1 |
Institutions: | 1Universidad Central de Venezuela, Caracas, Distrito Federal. Venezuela |
Year: | 2016 |
Number: | 77 |
Pages: | 160-167 |
Country: | Venezuela |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Se trata de demostrar como los textos de Ciencias Sociales de la Colección Bicentenario, elaborados y distribuidos gratuitamente por el ministerio de educación venezolano en las escuelas y liceos públicos, presentan contenidos que tienen como objetivo explicito reconstruir la Historia reciente de Venezuela, como parte de la estrategia de adoctrinamiento e ideologización en torno al proyecto político impulsado por la llamada revolución bolivariana |
English abstract | This is to demonstrate how the texts of Social Sciences Bicentennial Collection , produced and distributed free by the Ministry of Venezuelan education in schools and public high schools , have contents that are explicitly designed to reconstruct the recent history of Venezuela , as part of the indoctrination and ideological strategy around the political project promoted by the so-called Bolivarian revolution |
Disciplines: | Sociología, Educación |
Keyword: | Ideología, Pedagogía, Sociología de la educación, Enseñanza de la historia, Textos escolares, Colección bicentenario, Ideologización, Proyecto político, Revolución bolivariana, Venezuela |
Full text: | http://www.saber.ula.ve/bitstream/handle/123456789/43342/articulo1.pdf?sequence=1&isAllowed=y |