Journal: | Educación matemática |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000427387 |
ISSN: | 1665-5826 |
Authors: | Brousseau, Guy D’Amore, Bruno1 |
Institutions: | 1Universidad Distrital "Francisco José de Caldas", Bogotá. Colombia |
Year: | 2018 |
Season: | Dic |
Volumen: | 30 |
Number: | 3 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En este artículo queremos mostrar cómo la transformación de un instrumento heurístico de análisis en un instrumento didáctico es un peligroso “deslizamiento metadidáctico” que, en lugar de ayudar en la construcción de conocimientos de los alumnos, por el contrario, los inhibe y bloquea. Damos varios ejemplos, diferentes entre sí, y proponemos diversos comentarios |
English abstract | In this paper we want to show how the transformation of an heuristic instrument of analysis into a didactic instrument is a dangerous “metadidactic slipping” that, instead of helping the student constructing knowledge, inhibits and blocks him. We give various examples, different between each other, and we propose various comments |
Disciplines: | Matemáticas, Educación |
Keyword: | Didáctica, Enseñanza de las matemáticas, Análisis metacognitivo, Deslizamiento metadidáctico, Empirismo |
Keyword: | Didactics, Mathematics education, Metacognitive analysis, Metadidactic slipping, Empirism |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |