¿Por qué Aquiles adelanta a la tortuga?



Document title: ¿Por qué Aquiles adelanta a la tortuga?
Journal: Eco Matemático
Database: CLASE
System number: 000515444
ISSN: 2462-8794
Authors: 1
Institutions: 1Chelyabinsk State University, Chelyabinsk. Rusia
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 9
Number: 1
Pages: 93-97
Country: Colombia
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract En esta comunicación se discute cómo se puede explicar la paradoja de Zenón "Aquiles y la tortuga" utilizando la suma de la progresión geométrica decreciente infinita e implementarla en el proceso educativo de la escuela media.  
English abstract It is discussed in this communication, how one can provide an explanation of the Zeno's paradox "Achilles and the tortoise" using the sum of infinitely decreasing geometric progression and implement it in the educational process in the middle school.  
Disciplines: Matemáticas
Keyword: Matemáticas aplicadas,
Enseñanza de las matemáticas,
Progresiones geométricas,
Educación media y media superior,
Paradojas
Keyword: Applied mathematics,
Mathematics teaching,
Geometric progressions,
Secondary education,
Paradoxs
Full text: Texto completo (HTML) Texto completo (PDF)