Profile (187 documentos)


41.- Reading Through ESP in an Undergraduate Law Program
Arias Rodríguez, Gladis Leonor1
1Universidad Santo Tomás, Tunja, Boyacá. Colombia
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 105-118]
42.- Selective Use of the Mother Tongue to Enhance Students’ English Learning Processes...Beyond the Same Assumptions
Cuartas Alvarez, Luis Fernando1
1Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 137-151]
43.- The Design of a Rubric to Evaluate Laboratory Reports in Astronomy: Academic Literacy in the Disciplines
Arancibia Aguilera, María Cristina1
1Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago de Chile. Chile
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 153-165]
44.- The Feasibility of Assessing Teenagers’ Oral English Language Performance with a Rubric
Pineda, Diana1
1Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 181-198]
45.- The Impact of a Professional Development Program on English Language Teachers’ Classroom Performance
Giraldo, Frank1
1Universidad Tecnológica de Pereira, Pereira, Risaralda. Colombia
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 63-76]
46.- The Impact of Different Types of Journaling Techniques on EFL Learners’ Self-Efficacy
Baleghizadeh, Sasan1; Mortazavi, Mahboobeh2
1Shahid Beheshti University, Teherán. Irán; 2Payame Noor University, Teherán. Irán
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 77-88]
47.- The Role of Songs in First-Graders’ Oral Communication Development in English
Castro Huertas, Ivon Aleida1; Navarro Parra, Lina Jazmín2
1Colegio Tenerife - Granada Sur, Bogotá. Colombia; 2Colegio Nuevo Horizonte, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2014 Vol. 16 Núm. 1 Abr, Pág. 11-28]
48.- An Exploration of EFL Teachers’ Awareness of the Sources of Pedagogical Knowledge in a Teacher Education Program
Macías, Diego Fernando1
1Universidad Surcolombiana, Neiva, Huila. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 99-114]
49.- Autobiographies: A Way to Explore Student-Teachers’ Beliefs in a Teacher Education Program
Durán Narváez, Norma Constanza1; Lastra Ramírez, Sandra Patricia1; Morales Vasco, Adriana María1
1Universidad del Tolima, Ibagué, Tolima. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 35-47]
50.- Beliefs of Chilean University English Teachers: Uncovering Their Role in the Teaching and Learning Process
Díaz Larenas, Claudio1; Alarcón Hernández, Paola1; Vásquez Neira, Andrea1; Pradel Suárez, Boris1; Ortiz Navarrete, Mabel2
1Universidad de Concepción, Concepción. Chile; 2Universidad Católica de la Santísima Concepción, Concepción. Chile
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 85-97]
51.- Diary Insights of an EFL Reading Teacher
Lopera Medina, Sergio1
1Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 115-126]
52.- Encouraging Students to Enhance Their Listening Performance
Hernández Ocampo, Sonia Patricia1; Vargas, María Constanza1
1Pontificia Universidad Javeriana, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 215-224]
53.- Exploring EFL Pre-Service Teachers’ Experience with Cultural Content and Intercultural Communicative Competence at Three Colombian Universities
Olaya, Alba1; Gómez, Luis Fernando2
1Universidad Distrital "Francisco José de Caldas", Bogotá. Colombia; 2Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 49-67]
54.- Formal Grammar Instruction: Theoretical Aspects to Contemplate Its Teaching
Cruz Corzo, Carolina1
1Universidad de La Sabana, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 225-228]
55.- Returnees’ Identity Construction at a BA TESOL Program in Mexico
Rivas Rivas, Leonardo1
1Universidad de Guanajuato, Guanajuato. México
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 199-214]
56.- Role of Systematic Formative Assessment on Students’ Views of Their Learning
Areiza Restrepo, Hugo Nelson1
1Universidad del Valle, Cali, Valle del Cauca. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 185-197]
57.- Student-Teachers’ Teaching Techniques: Actors in Pupils’ Extrinsic Motivation as They Speak
Báez Dueñas, Leidy Tatiana1; Chacón Vargas, Leidy Marcela1
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 69-84]
58.- The Impact of Explicit Feedback on EFL High School Students Engaged in Writing Tasks
Correa Pérez, Roxanna1; Martínez Fuentealba, Mariela1; Molina de la Barra, María1; Silva Rojas, Jessica1; Torres Cisternas, Mirta1
1Universidad Católica de la Santísima Concepción, Concepción. Chile
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 149-163]
59.- The Role of Genre-Based Activities in the Writing of Argumentative Essays in EFL
Chala Bejarano, Pedro Antonio1; Chapetón, Claudia Marcela2
1Pontificia Universidad Javeriana, Bogotá. Colombia; 2Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 127-147]
60.- Using the Dictionary for Improving Adolescents’ Reading Comprehension of Short Scientific Texts
Becerra Cortés, Ximena1
1Colegio Saludcoop Norte, Bogotá. Colombia
[Profile, Colombia, 2013 Vol. 15 Núm. 2 Oct, Pág. 11-33]