601.- |
Simulated site-directed mutations in a virtual reality environment as a powerful aid for teaching the three-dimensional structure of proteins
Rodríguez Sotres, Rogelio1; Rodríguez Penagos, Mireya1; González Cruz, Javier1; Rosales León, Luis2; Martínez Castilla, León Patricio1
1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Química, México, Distrito Federal. México
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 4 Oct, Pág. 461-465]
|
|
602.- |
|
|
603.- |
|
|
604.- |
Cooperación online en entornos virtuales en la enseñanza de la química
Jiménez Valverde, Gregorio1; Núñez Cruz, Eva2
1Universidad de Barcelona, Departamento de Química Analítica, L'Hospitalet de Llobregat, Cataluña. España; 2IES Camps Blancs, Sant Boi de Llobregat, Cataluña. España
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 314-319]
|
|
605.- |
De aulas visibles e invisibles, y hasta inteligentes
Rosas Bravo, María Yadira1; De Ita Cisneros, Miguel Angel2; González Vergara, enrique3
1Creatividad, Capacitación y Liderazgo de Puebla, S.C., Puebla. México; 2Colegio Humanista Alfonso Reyes, Puebla. México; 3Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Centro de Química, Puebla. México
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 330-337]
|
|
606.- |
|
|
607.- |
|
|
608.- |
Enseñanza de las ciencias en entornos tecnológicos: un curso para profesores Fanny
Martínez Peniche, Jorge R1; Contreras Contreras, Fanny2
1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Química, México, Distrito Federal. México; 2Instituto Latinoamericano de Comunicación Educativa, México, Distrito Federal. México
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 338-344]
|
|
609.- |
Entornos Virtuales de Aprendizaje en Química: una revisión de la literatura
Giordan, Marcelo1; Gois, Jackson2
1Universidade de Sao Paulo, Faculdade de Educacao, Sao Paulo. Brasil; 2Universidade Federal do Parana, Setor Litoral, Curitiba, Parana. Brasil
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 301-313]
|
|
610.- |
Experiencias de enseñanza de la química con el apoyo de las TIC
Daza Pérez, Erika P1; Gras-Martí, Albert2; Gras Velázquez, Agueda3; Guerrero Guevara, Nathaly; Gurrola Togasi, Ana4; Joyce, Alexa3; Mora Torres, Elizabeth; Pedraza, Yamilé1; Ripoll, Enric5; Santos, Julio2
1Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Tunja, Boyacá. Colombia; 2Universidad de Alicante, Departamento de Física Aplicada, Alicante. España; 3European Schoolnet, Bruselas. Bélgica; 4Universidad Nacional Autónoma de México, Escuela Nacional Preparatoria, México, Distrito Federal. México; 5Instituto de Educación Secundaria Cañiza, Pontevedra, Vigo. España
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 320-329]
|
|
611.- |
|
|
612.- |
|
|
613.- |
|
|
614.- |
The effect of adjunct questions emphasizing the particulate nature of matter on students' understanding of chemical concepts in multimedia lessons
Lekhavat, Patananya1; Jones, Loretta L2
1Chulachomkiao Royal Military Academy, Department of Chemistry, Nakhon Nayok. Tailandia; 2University of Northern Colorado, School of Chemistry and Biochemistry, Greeley, Colorado. Estados Unidos de América
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 3 Jul, Pág. 351-359]
|
|
615.- |
|
|
616.- |
Argumentation and epistemic criteria: investigating learner's reasons for reasons
Duschl, Richard1; Ellenbogen, Kirsten2
1Penn State University, Department of Curriculum and Instruction, University Park, Pensilvania. Estados Unidos de América; 2Science Museum of Minnesota, Saint Paul, Minnesota. Estados Unidos de América
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 2 Abr, Pág. 111-118]
|
|
617.- |
|
|
618.- |
|
|
619.- |
Combustible hidrógeno para el ciclo Rankine
Sánchez Dirzo, Rafael1; Silva Casarín, Rodolfo2
1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Estudios Superiores Zaragoza, México, Distrito Federal. México; 2Universidad Nacional Autónoma de México, Instituto de Ingeniería, México, Distrito Federal. México
[ Educación química, México, 2009 Vol. 20 Núm. 2 Abr, Pág. 176-181]
|
|
620.- |
|
|