Enfoque procesual en el estudio de las Representaciones Sociales del maestro universitario



Document title: Enfoque procesual en el estudio de las Representaciones Sociales del maestro universitario
Journal: Voces de la educación
Database:
System number: 000572362
ISSN: 2448-6248
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad Autónoma de Querétaro,
Year:
Volumen: 5
Number: 9
Pages: 149-156
Country: México
Language: Español
English abstract The process of creating Social Representations (RS) is permeated by the history, context and culture of the people. This work was a procedural study of the SR of the university teacher. A hermeneutical approach allowed to recover the meanings, the language and symbolic productions through which the students constructed these SRs.
Spanish abstract El proceso de creación de las Representaciones Sociales (RS) está permeado por la historia, contexto y cultura de las personas. Este trabajo constituyó un estudio procesual  de la RS del maestro universitario. Un enfoque hermenéutico permitió recuperar los significados, el lenguaje y producciones simbólicas por medio de los cuales los estudiantes construyeron dichas RS.
Keyword: representaciones sociales,
hermenéutica,
enfoque procesual,
contexto
Keyword: Social representations,
hermeneutics,
process approach,
context
Full text: Texto completo (Ver PDF)