Elegir la enseñanza para reafirmar la educación



Document title: Elegir la enseñanza para reafirmar la educación
Journal: Voces de la educación
Database:
System number: 000572463
ISSN: 2448-6248
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad de Antioquia,
Year:
Volumen: s/v
Pages: 5-16
Country: México
Language: Español
English abstract The school, constantly questioned, in permanent crisis, is seen from another perspective as of march 2020 when it was relocated and moved to the screens due to the global pandemic of covid-19. In this article we explore, based on a reflective synthesis of the experiences of teachers in Antioquia, Colombia, the place of the school and its role in the utopian task of educating humanity in times of pandemic crisis, in which teachers chose teaching to reaffirm education in a context of disorder and upheaval.
Spanish abstract La escuela, siempre cuestionada, en constante crisis es vista desde otra perspectiva a partir de marzo del 2020, cuando en razón de la pandemia global del covid-19 se deslocaliza y se traslada a las pantallas. En este artículo exploramos, desde la síntesis reflexiva de las experiencias de maestros y maestras en Antioquia-Colombia, el lugar de la escuela y su rol en la tarea utópica de formar la humanidad en tiempos de crisis pandémica, en la cual, maestros y maestras eligieron la enseñanza para reafirmar la educación ante un contexto de desorden y conmoción.
Keyword: Escuela,
Enseñanza,
Pandemia,
Desigualdad
Keyword: School,
Teaching,
Pandemic,
Inequality
Full text: Texto completo (Ver PDF)