Journal: | Voces de la educación |
Database: | CLASE |
System number: | 000468394 |
ISSN: | 2448-6248 |
Authors: | Fielding, Michael1 |
Institutions: | 1University College London, Londres. Reino Unido |
Year: | 2018 |
Pages: | 28-42 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | El artículo destaca la importancia de la educación como elemento esencial en la creación y renovación de la democracia. Cuestiona la noción de la voz del alumnado, para significarla desde una reciprocidad profunda entre profesorado y alumnado. Desarrollados marcos de acción “Patrones de colaboración” y “Escuelas para la democracia y finalmente reflexiona sobre acciones para mantener el compromiso con la educación en y para una democracia participativa |
English abstract | The article highlights education as a keyelement in the creation and renewal of democracy. The notion of the students’ voice is questioned in orderto signify it from a deep reciprocity between teachers and students. It develops two frameworks of action "Patterns of collaboration" and "Schools for democracy”and finally reflects on actions to maintain the commitment to education in and for a participatory democracy |
Disciplines: | Educación, Sociología |
Keyword: | Educación media y media superior, Sociología de la educación, Participación, Democracia radical, Escuelas, Educación democrática, Democracia participativa, Colaboración |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |