Journal: | Voces de la educación |
Database: | CLASE |
System number: | 000468408 |
ISSN: | 2448-6248 |
Authors: | Parareda Pallares, Alba1 |
Institutions: | 1Universitat de Vic, Vic, Barcelona. España |
Year: | 2018 |
Pages: | 75-88 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado, analítico |
Spanish abstract | Este artículo parte de la tesis doctoral “Aprendizaje democrático y ciudadanía a través de la participación de cuatro jóvenes: una perspectiva narrativa” que versa sobre cómo las experiencias de participación –comprendiéndolas desde una perspectiva amplia y atendiendo a los contextos familiar, escolar y de tiempo libre de cuatro jóvenes de origen familiar inmigrado contribuyen a la vivencia de la ciudadanía |
English abstract | This article departs from the doctoral thesis “Democratic learning and citizenship through four girls’ participation: a narrative perspective”. It analyses how the experiences of participation –understood from a wide perspective and taking into account the family, school and leisure contexts–of four immigrant origin young girls contribute to the living of their citizenship |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Sociología de la educación, Ciudadanía, Jóvenes, Democracia, Participación, Aprendizaje, Vivencias, Experiencias de participación |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |