Journal: | Voces de la educación |
Database: | CLASE |
System number: | 000471092 |
ISSN: | 2448-6248 |
Authors: | Guitart, Moisès Esteban1 |
Institutions: | 1Universidad de Girona, Departamento de Psicología, Girona. España |
Year: | 2017 |
Season: | Jul-Dic |
Volumen: | 2 |
Number: | 4 |
Pages: | 62-73 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico |
Spanish abstract | El propósito de este ensayo consiste en ilustrar la noción de contextualización educativa. Se entiende por dicho términola vinculación del currículum con las experiencias y contextos de vida de los aprendices. En particular, proponemos tres niveles de contextualización: los fondos de identidad del aprendiz, los fondos de conocimiento de las familias y la comunidad, local y global |
English abstract | Thepurpose of this assay is to illustrate the notion ofeducational contextualization defined as the connection between curriculumto students’ lives. In particular, we propose three levels of contextualization. First, thestudent’s funds of identity. Second, the family’s funds of knowledge.Finally, local and global practices, experiences and community |
Disciplines: | Educación, Psicología |
Keyword: | Psicología educativa, Contextualización, Mesosistema, Conocimiento, Fondos de identidad, Enseñanza, Familia, Comunidad |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |