Project-based learning as an alternative methodology in technological education



Document title: Project-based learning as an alternative methodology in technological education
Journal: Visión electrónica
Database: PERIÓDICA
System number: 000458620
ISSN: 1909-9746
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 16
Number: 2
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract En el presente artículo se hace un diagnóstico de la práctica docente universitaria y se presenta el Aprendizaje Basado en Proyectos como una metodología alternativa con el fin de mejorar dicha práctica, además se muestra cómo seaplicó esta metodología encuatro cursos relacionados con la Electrónicaen diferentes universidades,con el fin de orientar a quienes estén dispuestos a aplicarla
English abstract This article presents an analysis ofcurrentuniversity teaching practices, and Project-Based Learning is introduced as an alternative methodology to improve said practices. In addition, this document includes examples of how this methodology was applied in four Electronics-related courses from different universities, to guide those willing to apply it
Disciplines: Educación
Keyword: Educación en ingeniería,
Aprendizaje basado en proyectos,
Educación superior,
Educación técnica
Keyword: Engineering education,
Higher education,
Project based learning,
Technical education
Full text: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/20387/18841