La historia de la matemática como recurso metodológico en los procesos de enseñanza aprendizaje: una experiencia en secundaria



Document title: La historia de la matemática como recurso metodológico en los procesos de enseñanza aprendizaje: una experiencia en secundaria
Journal: Uniciencia
Database: PERIÓDICA
System number: 000231563
ISSN: 1011-0275
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional, Escuela de Matemática, Heredia. Costa Rica
Year:
Volumen: 20
Number: 2
Pages: 259-266
Country: Costa Rica
Language: Español
Document type: Ensayo
Approach: Descriptivo
Disciplines: Educación,
Matemáticas,
Historia
Keyword: Educación media y media superior,
Pedagogía,
Matemáticas puras,
Historia de la ciencia,
Costa Rica,
Metodología,
Enseñanza-aprendizaje,
Enseñanza de las matemáticas
Keyword: Education,
Mathematics,
History,
Pedagogy,
Secondary education,
Pure mathematics,
History of science,
Methodology,
Mathematics education,
Costa Rica,
Teaching-learning
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).