Journal: | Temas y Debates |
Database: | CLASE |
System number: | 000509182 |
ISSN: | 1853-984X |
Authors: | Levalle, María1 Perotti, Sofía1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional de Rosario, Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Rosario, Santa Fe. Argentina |
Year: | 2020 |
Season: | Dic |
Number: | 40 |
Country: | Argentina |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | El presente artículo tiene como objetivo reflexionar sobre la formación de los profesionales del Turismo en la Universidad Pública frente al desafío de la pandemia de Covid-19. A tal efecto, describiremos las principales problemáticas que enfrenta la actividad turística en este escenario inédito de incertidumbre y transformación. Consecuentemente, propondremos algunas consideraciones sobre la tarea de enseñar, investigar y aprender en materia de turismo, teniendo en cuenta el rol de los futuros profesionales en la reconfiguración de la actividad |
English abstract | This article aims to reflect on the learning process of tourism professionals at the Public University, in the new context of Covid-19 pandemic. To this end, we will describe the main problems that tourism activity faces in this unprecedented scenario of uncertainty and transformation. Consequently, we will propose some considerations on the task of teaching, researching and learning in tourism, taking into account the role of future professionals in the reconfiguration of the activity |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Sociología de la educación, Pedagogía, COVID-19, Turismo, Pandemia, Formación, Actividad profesional |
Keyword: | Higher education, Sociology of education, Pedagogy, COVID-19, Tourism, Pandemic, Learning, Professional activity |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |