El constructivismo como teoría y método de enseñanza



Document title: El constructivismo como teoría y método de enseñanza
Journal: Sophia (Quito)
Database: CLASE
System number: 000430616
ISSN: 1390-3861
Authors: 1
Institutions: 1Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Quito, Pichincha. Ecuador
Year:
Season: Jul-Dic
Number: 19
Pages: 93-110
Country: Ecuador
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract El artículo aborda el tema del constructivismo y sus orientaciones generales para el proceso de enseñanza. Se plantean los postulados básicos de este enfoque y luego se analizan los objetivos, los contenidos, la metodología, las técnicas y la evaluación, que se desprenden cuando se lo considera como eje de un proceso formativo
English abstract The article discusses the topic of constructivism and its general orientations for the teaching process. There are the basic beliefs of this approach and then analyzed the objectives, content, methodology, techniques and evaluation, which is clear when one considers it as the axis of a learning process
Disciplines: Educación
Keyword: Enseñanza,
Didáctica,
Constructivismo,
Pedagogía,
Sistemas educativos
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).