Journal: | Rumbos TS |
Database: | CLASE |
System number: | 000461371 |
ISSN: | 0718-4182 |
Authors: | Durán Báez, Ana Luz1 Latorre Astaburuaga, Virginia2 |
Institutions: | 1Universidad San Sebastián, Facultad de Derecho y Ciencias Sociales, Concepción. Chile 2Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago de Chile. Chile |
Year: | 2017 |
Number: | 16 |
Pages: | 195–218-195–218 |
Country: | Chile |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | El Trabajo Social avanza a una construcción disciplinar propia, lo que ha significado aceptar la responsabilidad científica y de formación, haciendo frente al vacío epistemológico y logrando incorporar la articulación de la experiencia y de las concepciones teóricas de manera tal que logren superar aquellas que han perpetuando la falsa dicotomía entre teoría-práctica. Se identifican los vacíos y fortalezas de la formación universitaria, sobre los que se sustentan lineamientos para el desarrollo de la disciplina del Trabajo Social |
English abstract | Social Work advances to its own disciplinary construction, which has meant accepting scientific responsibility and training, addressing the epistemological vacuum and managing to incorporate the articulation of experience and theoretical conceptions in a way that they can overcome those that have perpetuated the false dichotomy between theory and practice. Identify the gaps and strengths of university education, on which guidelines for the development of the discipline of Social Work are supported |
Disciplines: | Sociología, Economía |
Keyword: | Trabajo social, Currículo, Sociología de la educación, Fenomenología, Disciplina, Formación universitaria |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |