Journal: | Roca |
Database: | CLASE |
System number: | 000481650 |
ISSN: | 2074-0735 |
Authors: | Lissabet Rivero, José Luis1 |
Institutions: | 1Universidad de Granma, Bayamo, Granma. Cuba |
Year: | 2019 |
Season: | Abr-Jun |
Volumen: | 15 |
Number: | 2 |
Pages: | 65-79 |
Country: | Cuba |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En el artículo se presenta uno de los resultados científicos obtenidos por el autor en una de las tareas científicas del Proyecto de I+D+i “La escuela rural: perfeccionamiento de algunos procesos”, asociado al Programa Ramal del Ministerio de Educación “Problemas Actuales del Sistema Educativo Cubano. Perspectivasde desarrollo”; el objetivo fue realizar diagnóstico del proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura Matemática en la escuela primaria multigrado cubana, tomando como eje central de análisis y reflexión a la enseñanza de conceptos, relaciones, procedimientos y proposiciones, así como su apropiación, aplicación y valoración a la solución de situaciones de la práctica social por el escolar |
English abstract | The article presents one of the scientific results obtained by the author in one of the scientific tasks of the R+D+i Project "The rural school: improvement of some processes", associated with the Branch Program of the Ministry of Education "Current Problems of the Cuban Educational System. Development perspectives "; The objective was to diagnose the teaching-learning process of the Mathematics subject in Cuban multigrade primary school, taking as a central axis of analysis and reflection the teaching of concepts, relationships, procedures and propositions, as well as their appropiation, application and evaluation to solvingsituations of social practice by the scholar |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Matemáticas, Educación básica, Enseñanza-aprendizaje, Educación multigrado, Cuba |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |