Revista: | Revista Unidad Sanitaria XXI |
Base de datos: | |
Número de sistema: | 000556494 |
ISSN: | 2718-8388 |
Autores: | Escalona Márquez, Llaudett Natividad1 |
Instituciones: | 1Universidad de Palermo, Buenos Aires. Argentina |
Año: | 2023 |
Volumen: | 3 |
Número: | 9 |
Paginación: | 6-10 |
País: | Argentina |
Idioma: | Español |
Tipo de documento: | Editorial |
Resumen en inglés | We are committed to continuing to advance research and development of technologies thatimprove the quality of life of people and society in general. Artificial Intelligence cannotreplace the real humanization, tacit knowledge, and creativity of the human researcher, but itcan be a valuable tool to be leveraged both in education and research in a responsible andethical manner. As the amount of data available to researchers increases, AI can help analyzeand process information more efficiently. Additionally, in education, it can help personalizethe learning experience based on interests and provide real-time feedback, but with the risk thatresponses may be biased or completely erroneous. |
Resumen en español | Las competencias de lectoescritura académica y científica son determinantes para el desarrollode una educación superior de calidad. Además, se complementan con las habilidadesinvestigativas, por consiguiente, ayudan al avance del conocimiento científico. Por esta razónes importante hacer una reflexión sobre lo que implica para los estudiantes y docentes en elámbito de educación superior, así como el rol que desempeñan las instituciones de educaciónsuperior en la formación de profesores y estudiantes en estas competencias |
Disciplinas: | Educación |
Palabras clave: | Alfabetización, Educación, Investigación, Universidades, Educación superior |
Keyword: | Literacy, Research, Education, Universities, Higher education |
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