El teorema de Pitágoras como paradigma de la enseñanza de la geometría plana: simplificar no siempre simplica



Document title: El teorema de Pitágoras como paradigma de la enseñanza de la geometría plana: simplificar no siempre simplica
Journal: Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa
Database: CLASE
System number: 000283180
ISSN: 1665-2436
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Ciencias, México, Distrito Federal. México
Year:
Season: Nov
Volumen: 5
Number: 3
Pages: 251-270
Country: México
Language: Español
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Disciplines: Educación,
Historia
Keyword: Investigación educativa,
Historia de la ciencia,
Educación media y media superior,
Geometría plana,
Teorema de Pitágoras,
Enseñanza,
Euclides
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).