Algunas consideraciones teóricas sobre el proceso enseñanza–aprendizaje



Document title: Algunas consideraciones teóricas sobre el proceso enseñanza–aprendizaje
Journal: Revista información científica
Database:
System number: 000554378
ISSN: 1028-9933
Authors:


Year:
Volumen: 74
Number: 2
Country: Cuba
Language: Español
English abstract According to the authors' criteria and the bibliographic review based on the methods of the theoretical level of research: analysis-synthesis, induction-deduction, modeling and systemic approach, the authors propose some theoretical and methodological considerations of the teaching-learning process, taking Vigotsky's fundamental theoretical basis and thus guiding professionals and students in the health sector to focus the teaching-learning process, from an organization as a process, which includes essential stages and moments.
Spanish abstract Según el criterio de los autores y de la revisión bibliográfica a partir de los métodos del nivel teórico de investigación: análisis-síntesis, inducción-deducción, modelación y enfoque sistémico, los autores proponen algunas consideraciones teóricas y metodológicas del proceso de enseñanza-aprendizaje, tomando como bases teóricas fundamentalmente las de Vigotsky y de esta manera guiar a profesionales y estudiantes del sector de la salud a enfocar el proceso enseñanza- aprendizaje, desde una organización como proceso, que incluye etapas y momentos esenciales.
Keyword: proceso enseñanza-aprendizaje,
teoría,
pedagogía
Keyword: teaching-learning process,
theory,
pedagogy
Full text: Texto completo (Ver PDF)