Journal: | Revista de psicología |
Database: | CLASE |
System number: | 000521628 |
ISSN: | 2422-572X |
Authors: | Mansanel, Mariela1 |
Institutions: | 1Instituto Superior de Formación Docente n°9, Neuquén. Argentina |
Year: | 2021 |
Volumen: | 20 |
Number: | 2 |
Pages: | 200-206 |
Country: | Argentina |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En este trabajo se intenta reflexionar acerca de aquellas posiciones y miradas docentes subjetivantes que favorecen a los alumnos que presentan una dificultad en su estructuración subjetiva para que puedan transitar de mejor modo el espacio escolar y así realizar un óptimo aprovechamiento de la propuesta educativa |
English abstract | The aim of this paper is to reflect on those subjective teaching positions and perspectives that favour students who present difficulties in their subjective structuring so that they can better navigate the school environment and thus make the best use of the educational proposal |
Portuguese abstract | Nestetrabalhotentamosrefletirsobreaquelasposiçõesepontosdevistadeensinosubjetivoquefavorecemosalunosqueapresentamumadificuldadeemsuaestruturaçãosubjetivaparaqueelespossamsemovimentarmelhornoespaçoescolareassimfazeromelhorusodapropostaeducacional |
Disciplines: | Psicología, Educación |
Keyword: | Psicología social, Pedagogía, Singularidad, Inclusión, Subjetividad |
Full text: | https://revistas.unlp.edu.ar/revpsi/article/view/12316/11125 |