Journal: | Revista de la Facultad de Medicina. UNAM |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000399336 |
ISSN: | 0026-1742 |
Authors: | Lara Prado, Jesús Iván1 |
Institutions: | 1Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Medicina, México, Distrito Federal. México |
Year: | 2016 |
Season: | Nov-Dic |
Volumen: | 59 |
Number: | 6 |
Pages: | 39-42 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | Actualmente, en la formación médica la enseñanza de la interpretación electrocardiográfica ha adquirido un papel secundario, y algunos médicos consideran que solo el especialista puede ser competente en esta área. Se muestra un abordaje sistemático para guiar a los estudiantes en la obtención, interpretación y aplicación de esta herramienta diagnóstica |
English abstract | Currently, among the medical curricula, electrocardiogram interpretation has undergone a fallback, and some physicians consider that only the specialists can be competent in this area. A systematic approach is shown in order to aid students to obtain, interpret and execute a clinical application of this diagnostic test |
Disciplines: | Medicina |
Keyword: | Diagnóstico, Sistema cardiovascular, Electrocardiograma, Interpretación, Educación médica |
Keyword: | Medicine, Cardiovascular system, Diagnosis, Electrocardiogram, Interpretation, Medical education |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |