Journal: | Revista de la educación superior |
Database: | CLASE |
System number: | 000522563 |
ISSN: | 0185-2760 |
Authors: | Casillas Alvarado, Miguel Ángel1 Dorantes Carrión, Jeysira Jacqueline1 |
Institutions: | 1Universidad Veracruzana, Jalapa, Veracruz. México |
Year: | 2021 |
Season: | Abr-Jun |
Volumen: | 50 |
Number: | 198 |
Pages: | 109-130 |
Country: | México |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Aplicado, descriptivo |
Spanish abstract | En el contexto de la cultura digital que atraviesan las Instituciones de Educación Superior, se están generando nuevas prácticas violentas a través de las redes sociales. Este artículo explora el caso del cyberbullying en el posgrado, se analizan las representaciones sociales de los estudiantes y sus recomendaciones para enfrentarlo |
English abstract | In the context of digital culture new violent practices are appearing in social networks used by higher education institutions. This article explores the case of the cyberbullying in graduate programs, analyzing the social representations that students have about this phenomenon and their suggestions to deal with it |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Sociología de la educación, Educación de posgrado, Cyberbullying, Violencia, Acoso, Redes sociales, Universidad veracruzana, México |
Keyword: | Sociology of education, Postgraduate education, Cyberbullying, Violence, Stalking, Social networks, Universidad veracruzana, Mexico |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |