Vocal Pedagogy and the Alexander Technique: a reflection



Document title: Vocal Pedagogy and the Alexander Technique: a reflection
Journal: Revista de investigación e innovación en ciencias de la salud
Database: PERIÓDICA
System number: 000447755
ISSN: 2665-2056
Authors: 1
Institutions: 1Instituto Nacional de Bellas Artes y Literatura, Ciudad de México. México
Year:
Volumen: 3
Number: 2
Pages: 128-135
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, descriptivo
Spanish abstract El presente artículo corresponde a una reflexión sobre la Técnica Alexander, su aplicación e influencia dentro del ámbito de la pedagogía vocal. Está basado en los últimos diecisiete años de carrera activa como profesora de Técnica Alexander y cantante profesional, trabajando con cantantes y profesores de canto con el objetivo de lograr una buena reflexión de la importancia del proceso de consciencia corporal, conexión sicofísica y bienestar en la pedagogía vocal
English abstract This article is a reflection about the role of the Alexander Technique and its application and influence in vocal pedagogy. It is based on more than seventeen years of active teaching as a qualified Alexander Technique Teacher and as a professional singer, working alongside vocal pedagogues, teachers, students and professionals. Its objective is to reflect upon the role of body awareness, psychophysical and emotional consciousness, and wellbeing in the realms of vocal pedagogy and singing
Disciplines: Arte,
Educación
Keyword: Pedagogía,
Canto,
Vocología,
Técnica Alexander
Keyword: Pedagogy,
Singing,
Vocology,
Alexander technique
Full text: Texto completo (Ver PDF)