Journal: | Revista de enseñanza de la física |
Database: | PERIÓDICA |
System number: | 000405597 |
ISSN: | 0326-7091 |
Authors: | Solbes, Jordi1 |
Institutions: | 1Universitat de Valencia, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Valencia. España |
Year: | 2007 |
Volumen: | 20 |
Number: | 1-2 |
Pages: | 65-90 |
Country: | Argentina |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | En este trabajo se presenta una propuesta para la enseñanza de la energía que incluye todos los aspectos conceptuales, de procedimiento y de relaciones CTSA, que es necesario tener en cuenta para conseguir un aprendizaje significativo del alumnado y un cambio de su actitud, como muestra la investigación en didáctica de las ciencias |
English abstract | In this work a proposal is presented for the energy teaching that includes all the conceptual and procedure aspects and STES relations that are necessary to have into account for getting a significant learning of the pupil and a change in his attitude, like investigation in didactics of the sciences shows |
Disciplines: | Física y astronomía, Educación |
Keyword: | Física, Didáctica, Enseñanza de la ciencia, Enseñanza de la física, Enseñanza-aprendizaje, Energía |
Keyword: | Physics and astronomy, Education, Physics, Didactics, Science education, Physics education, Teaching-learning, Energy |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) |