Conflicto entre simplicidad didáctica y coherencia conceptual. Una discusión sobre la estructura conceptual del tema circuitos eléctricos en la enseñanza universitaria



Document title: Conflicto entre simplicidad didáctica y coherencia conceptual. Una discusión sobre la estructura conceptual del tema circuitos eléctricos en la enseñanza universitaria
Journal: Revista de enseñanza de la física
Database: PERIÓDICA
System number: 000327510
ISSN: 0326-7091
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional del Litoral, Santa Fe. Argentina
Year:
Season: Dic
Volumen: 21
Number: 2
Pages: 77-78
Country: Argentina
Language: Español
Document type: Revisión bibliográfica
Approach: Descriptivo, crítico
Disciplines: Educación,
Física y astronomía
Keyword: Didáctica,
Investigación educativa,
Física,
Estructura conceptual,
Circuitos eléctricos,
Enseñanza de la física
Keyword: Education,
Physics and astronomy,
Didactics,
Educational research,
Physics,
Conceptual structure,
Electric circuits,
Physics education
Document request
Note: The document is shipping cost.









Original documents can be consulted at the Departamento de Información y Servicios Documentales, located in the Annex to the General Directorate of Libraries (DGB), circuito de la Investigación Científica across from the Auditorium Nabor Carrillo, located between the Institutes of Physics and Astronomy. Ciudad Universitaria UNAM. Show map
For more information: Departamento de Información y Servicios Documentales, Tels. (5255) 5622-3960, 5622-3964. E-mail: sinfo@dgb.unam.mx . Monday to Friday from (8 to 16 hrs).