Teaching English to Young Learners in Mexico: Teachers’ Perceptions About Their Teaching Contexts



Document title: Teaching English to Young Learners in Mexico: Teachers’ Perceptions About Their Teaching Contexts
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514259
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad Veracruzana, Xalapa, Veracruz. México
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 22
Number: 1
Pages: 125-139
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract Esta investigación describe las percepciones que tienen seis maestros de inglés de escuelas públicas de la región sur del estado de Veracruz en México acerca de sus propios contextos de enseñanza. Se decidió adoptar un enfoque cualitativo y entrevistas semi estructuradas para la recolección de los datos. Los resultados muestran que la mayoría de las percepciones que los maestros tienen son negativas y se concluyó que las autoridades deben tomar medidas urgentes para mejorar el panorama de la enseñanza del inglés especialmente ahora que se ha propuesto que el inglés sea obligatorio en todos los niveles de educación básica en el país
English abstract This paper discusses the perceptions that six English language teachers, from public schools in the south region of the state of Veracruz in Mexico, have about their particular teaching contexts. A qualitative approach was adopted, and main data collection was through semi-structured interviews. The results show that all teachers have mostly negative perceptions about their teaching conditions. It was concluded that urgent action is needed on the part of the government to improve the English as a foreign language scenario, especially now when the introduction of English as a foreign language has been proposed at even earlier ages in all levels of education in the country
Disciplines: Educación
Keyword: Educación pública,
Jóvenes,
Condiciones laborales,
Enseñanza del inglés,
Inglés,
México
Keyword: Basic education,
English for young learners,
English language teaching,
Mexico,
Working conditions
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)