Journal: | Profile |
Database: | CLASE |
System number: | 000514558 |
ISSN: | 1657-0790 |
Authors: | Crawford, Troy1 Mora Pablo, Irasema1 Lengeling, M. Martha1 |
Institutions: | 1Universidad de Guanajuato, Guanajuato. México |
Year: | 2016 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 18 |
Number: | 1 |
Pages: | 115-127 |
Country: | Colombia |
Language: | Inglés |
Document type: | Artículo |
Approach: | Analítico, descriptivo |
Spanish abstract | En este artículo se exploran los diferentes factores que parecen impactar la construcción de identidad de autor permanente en un medio académico profesional en México. Esta búsqueda se da a través de la metodología narrativa desde un enfoque cualitativo de la lucha cotidiana de dos profesores por mantener su status profesional en la redacción en segunda lengua. Sus áreas de trabajo son química y derecho penal. Los datos recopilados permitieron explorar los procesos y problemáticas del ingreso a una comunidad de autores de segunda lengua. Finalmente, se ilustra cómo este proceso de la creación de una identidad de autor es una continua batalla que está compuesto de una gama de factores psicológicos |
English abstract | This paper explores the different factors that appear to affect the on-going construction of second language authorial identity in a professional academic environment in Mexico. Through narrative research methodology from a qualitative paradigm, the everyday struggles of two university professors to maintain their professional status in second language writing are explored. The areas of study for these two are chemistry and penal law. With data the learning processes of entering into a community of second language writers are studied as well as the problems they faced and how they resolved them. Finally, the process of negotiating an authorial identity in a second language seems to be a constant underlying struggle composed of a variety of psychological factors |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Educación superior, Segunda lengua, Identidad, Escritores, Narrativa, Redacción |
Keyword: | Higher education, Identity, Narrative, Second language academic writing, Writer struggles |
Full text: | Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF) |