Self and Peer Correction to Improve College Students’ Writing Skills



Document title: Self and Peer Correction to Improve College Students’ Writing Skills
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514357
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
Institutions: 1Universidad Autónoma de Tlaxcala, Tlaxcala. México
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 20
Number: 2
Pages: 179-194
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract Aquí se describe el desarrollo de la escritura de un grupo de universitarios durante un semestre. Se implementaron las estrategias de auto y co-corrección para promover la conciencia del error a través del uso de un código y un registro de error con un grupo de quinto semestre. Los resultados muestran que ambas estrategias beneficiaron las habilidades de escritura de los estudiantes y su conciencia de los errores además del desarrollo de la auto-crítica de su escritura y la responsabilidad por su aprendizaje. Se resalta la importancia de proveer a la escritura un espacio dentro de la clase donde la práctica constante produzca la sistematización de las prácticas de escritura
English abstract This paper describes college students’ writing development process during their foreign language classes throughout a semester. Self and peer correction were implemented to promote error awareness along with the use of an error code and error log in a fifth semester class. The results show that both strategies benefited students’ writing skills and self-awareness which in turn produced, among other outcomes, the development of critical self-assessment of their writing and responsibility for their own learning. This study highlights the importance of allocating class time for continuous training to allow students to systematize their writing practices
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Estrategias didácticas,
Autocorrección,
Evaluación por pares,
Habilidades de escritura
Keyword: Higher education,
Peer correction,
Self-correction,
Writing skills
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)