Improving Pronunciation through the Use of Karaoke in an Adult English Class



Document title: Improving Pronunciation through the Use of Karaoke in an Adult English Class
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000344694
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Nacional de Colombia, Bogotá. Colombia
Year:
Number: 11
Pages: 91-105
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Los estudiantes frecuentemente tienen dificultades y experimentan muchos problemas al pronunciar en inglés. Este artículo se basa en un trabajo investigativo que buscó mostrar cómo los estudiantes pueden mejorar su pronunciación mediante el uso del karaoke en sus clases de inglés. Con el uso del karaoke, el profesor diseña actividades e involucra a los estudiantes en el mejoramiento de su pronunciación. Se analiza el progreso del estudiante para alcanzar una conclusión sobre la efectividad de las sesiones de karaoke. También se muestra que las clases de karaoke ofrecen mucha diversión y creatividad mientras los estudiantes cooperan entre ellos para alcanzar sus metas en cuanto a la pronunciación
English abstract Students often have difficulty and experience lots of problems with pronunciation in English. This article is based on a research project which intended to show how students can improve their pronunciation through the use of karaoke in their English class. By using karaoke, the teacher designs activities and involves students to improve their pronunciation. Students’ progress is analyzed in order to arrive at a conclusion of the effectiveness of the karaoke sessions. It is also shown that the karaoke classes offer a lot of fun and creativity while students cooperate with each other to achieve their pronunciation goals
Disciplines: Educación,
Literatura y lingüística
Keyword: Pedagogía,
Didáctica,
Lingüística aplicada,
Lenguas extranjeras,
Inglés,
Pronunciación,
Estudiantes,
Adultos,
Karaoke,
Métodos de enseñanza
Full text: Texto completo (Ver PDF)