Embracing Conceptualizations of English Language Teacher Education From a Complexity Perspective



Document title: Embracing Conceptualizations of English Language Teacher Education From a Complexity Perspective
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514195
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
2
Institutions: 1Universidad del Atlántico, Barranquilla, Atlántico. Colombia
2Universidad del Norte, Barranquilla, Atlántico. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 23
Number: 2
Pages: 281-295
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract Las conceptualizaciones actuales de la formación de docentes de lenguas extranjeras no representan la complejidad de dicha formación. Esta reflexión destaca la necesidad de abordar la formación de profesores de inglés desde una perspectiva compleja. Para explicar esta posición, definimos los sistemas complejos y los principios de complejidad a través de ejemplos de componentes interconectados de la formación del profesorado. A continuación, rastreamos las conceptualizaciones emergentes de la teoría y los documentos gubernamentales que resuenan con una perspectiva de complejidad. Los esfuerzos en esta dirección pueden preparar mejor a los futuros profesores de inglés para enfrentarse a las desafiantes realidades de los entornos educativos y, en última instancia, mejorarán el aprendizaje de los estudiantes, un resultado al que aspiran todas las partes interesadas
English abstract Current conceptualizations of foreign language teacher education fail to represent the complexity of such education. This reflection highlights the need to embrace English language teacher education from a complex perspective. To explain this position, we define complex systems and complexity principles through examples of interconnected components of teacher education. Then, we trace emergent conceptualizations from theory and governmental documents that resonate with a complexity perspective. We suggest that efforts in this direction may better prepare prospective English teachers to face challenging realities in educational settings and will eventually improve students’ learning, an outcome every stakeholder is aiming at
Disciplines: Educación
Keyword: Didáctica,
Enseñanza del inglés,
Formación de docentes,
Complejidad,
Sistema complejo
Keyword: Didactics,
Complex system,
Complexity perspective,
Complexity principles,
English language teacher education
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)