EFL Teachers’ Classroom Management Orientation, Self-Efficacy, Burnout, and Students’ L2 Achievement



Document title: EFL Teachers’ Classroom Management Orientation, Self-Efficacy, Burnout, and Students’ L2 Achievement
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000525301
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Bu-Ali Sina University, Hamedan, Hamedan. Irán
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 24
Number: 1
Pages: 29-44
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Este estudio correlacional examina la relación entre algunas características de profesores de inglés y el rendimiento de sus alumnos en L2. Con este fin, 82 profesores iraníes de lengua inglesa de secundaria completaron una batería de cuestionarios. Las puntuaciones de los alumnos en su examen final se recopilaron como indicador de su rendimiento en L2. Hubo una relación positiva entre la autoeficacia, las orientaciones de gestión del aula y el logro personal (una subescala de agotamiento) de los profesores y el desempeño de los alumnos en L2, pero una relación negativa entre los subcomponentes del agotamiento y el rendimiento de los alumnos. Además, la autoeficacia de los profesores fue el vaticinador más fuerte del rendimiento de L2 de los estudiantes
English abstract This correlational study examined the relationship among some English teachers’ characteristics and their students’ foreign language learning. Eighty-two Iranian high school teachers who taught English completed a battery of questionnaires. The scores of the teachers’ students on their final exam were collected as indicators of their English achievement. The results revealed that there was a positive relationship between the teachers’ self-efficacy, classroom management orientations, personal accomplishments (a subscale of burnout), and students’ L2 performance. However, the correlations between emotional exhaustion and depersonalization (two subcomponents of burnout) and students’ English learning were negative. Furthermore, the findings indicated that the teachers’ self-efficacy was the strongest predictor of learners’ English learning. These findings highlight the importance of such teachers’ characteristics for their learners’ L2 learning
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Educación media y media superior,
Irán,
Profesores de inglés,
Segunda lengua,
Aulas,
Agotamiento,
Estrategias educativas,
Autoeficacia,
Rendimiento escolar
Keyword: Pedagogy,
Secondary education,
Iran,
Students,
Second language,
Burnout,
Classroom,
English teachers,
Self-efficacy,
Academic achievement,
Educational strategies
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)