Designing and Implementing Content-Based Courses in English with a Non-Language Faculty at a Public Colombian University



Document title: Designing and Implementing Content-Based Courses in English with a Non-Language Faculty at a Public Colombian University
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000344826
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad de Antioquia, Medellín, Antioquia. Colombia
Year:
Number: 10
Pages: 113-134
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado
Spanish abstract Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la experiencia de un grupo de ocho docentes de pregrado de ciencias exactas y naturales quienes participaron en un estudio de caso múltiple para implementar cursos de contenido en inglés. Los profesores, quienes tenían un alto nivel de competencia en inglés, trabajaron en colaboración con docentes de lenguas. Los datos que se obtuvieron de los grupos focales, de las observaciones de clase y de las entrevistas a profundidad muestran algunos de los factores que influyen en sus prácticas pedagógicas y los logros académicos y profesionales que se derivaron de esta experiencia. A partir de los resultados, los investigadores proponen un programa de apoyo tutorial que apoye a los docentes en el desarrollo de cursos de contenido en inglés
English abstract This article reports the findings of an investigation into the experience of a group of eight professors from undergraduate programs in hard sciences who participated in a multi-site study to implement content-based (CB) courses in English. The professors, who had a high level of proficiency in English, worked in collaboration with language faculty. The data gathered from focus groups, class observations and in-depth interviews reveal some factors which influence the professors’ teaching practices, and the academic and professional gains they derived from this experience. Founded on the results, the researchers propose a mentoring program that supports professors in the development of CB courses in English
Disciplines: Educación
Keyword: Investigación educativa,
Pedagogía,
Enseñanza,
Cursos de contenidos,
Desarrollo profesional,
Programas educativos,
Lenguas extranjeras,
Inglés,
Universidades,
Colombia
Full text: Texto completo (Ver PDF)