Critical socio-cultural elements of the intercultural endeavour of english teaching in colombian rural areas



Document title: Critical socio-cultural elements of the intercultural endeavour of english teaching in colombian rural areas
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000411029
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
Institutions: 1King's College, Londres. Reino Unido
Year:
Season: Oct
Volumen: 16
Number: 2
Pages: 117-133
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Aplicado, analítico
Spanish abstract Este artículo reporta los hallazgos de una exploración sistemática hecha con cinco profesores de inglés en áreas rurales. Se usaron cuestionarios y entrevistas para vislumbrar la forma como ellos entienden su práctica profesional considerando las características contextuales de las regiones donde trabajan. Dentro de los hallazgos notamos que los profesores tienen que mediar entre tensiones globales y locales; además, tienen que enfrentar discordancias y concordancias socioculturales en su labor. Se espera que este trabajo cree conciencia sobre factores críticos socioculturales involucrados en la enseñanza del inglés en zonas rurales y sobre la complejidad de su dimensión intercultural
English abstract This article reports a study done with five English language teachers in Colombian rural areas. Questionnaires and interviews were used to see how these teachers understand their professional practice considering the contextual features of their regional workplaces. Amongst the findings, we noticed that these teachers have to mediate between local and global tensions and also deal with socio-cultural matches and mismatches in their labours. It is hoped this work raises awareness of critical sociocultural factors involved in the teaching of English in rural settings and of the complexity of its intercultural dimension
Disciplines: Educación,
Sociología
Keyword: Sociología de la educación,
Pedagogía,
Profesores,
Inglés,
Areas rurales,
Factores socioculturales,
Enseñanza,
Dimensión intercultural
Full text: Texto completo (Ver PDF)