Configuration of Racial Identities of Learners of English



Document title: Configuration of Racial Identities of Learners of English
Journal: Profile
Database: CLASE
System number: 000514186
ISSN: 1657-0790
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá. Colombia
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 23
Number: 2
Pages: 137-150
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract La identidad racial, como otras categorías sociales, está intrínsecamente relacionada con el aprendizaje de idiomas. Sin embargo, esta relación se ha dado por sentado. A pesar de las investigaciones realizadas, no mucho se ha centrado explícitamente en encontrar conexiones entre la raza y el aprendizaje de idiomas. Este artículo aborda ese punto en un intento por iluminar el aprendizaje y la enseñanza del idioma inglés. Se utilizó una metodología de investigación cualitativa para analizar las narraciones orales y escritas, producidas por participantes aprendices de inglés, sobre su experiencia. Este artículo resalta los resultados que relacionan las experiencias raciales de los estudiantes con los idiomas como un factor crucial en la configuración de su identidad, así como los factores económicos, sociales y culturales involucrados
English abstract Racial identity, as well as other social identities, is intrinsically related to language learning. Nevertheless, this relationship has been taken for granted. Despite research done in the area, not a lot has centred explicitly on finding the connections between race and language learning. This article addresses that point in an attempt to shed light specifically on English language learning and teaching. We used a qualitative research methodology to analyse oral and written narratives that were produced by participants telling their experience as English language learners. This article underscores the results that relate language learners’ racial experiences as a crucial factor in the configuration of their identity as well as the economic, social, and cultural factors involved
Disciplines: Educación
Keyword: Educación superior,
Inglés,
Aprendizaje del inglés,
Identidad racial,
Raza
Keyword: Higher education,
English language learning,
English language learners,
Race,
Racial identity
Full text: Texto completo (Ver HTML) Texto completo (Ver PDF)