Student motivation in supplemental science programs



Document title: Student motivation in supplemental science programs
Journal: Magis
Database: CLASE
System number: 000316995
ISSN: 2027-1174
Authors: 1
1
1
1
Institutions: 1University of California, Santa Barbara, California. Estados Unidos de América
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 1
Number: 2
Pages: 383-396
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico
Spanish abstract Dos estudios examinaron la motivación de los estudiantes en dos programas complementarios de ciencias, el After School Science (N = 22) (Ciencias después de clase (N = 22)) y el Summer Science Camp (N = 33) (Campamento de verano de ciencias (N = 33)). Encuestamos a estudiantes de cada programa y entrevistamos al personal de ambos, para entender los objetivos y las actividades de cada uno. Las conclusiones sugieren que ambos programas influencian el interés y la motivación de manera diferencial y que los objetivos del personal en cuanto a los estudiantes difieren por programa. Los resultados tendrán implicaciones en el diseño de programas complementarios de enseñanza de las ciencias
English abstract t wo studies examined students’ science motivation at two supplemental science programs, After School Science (N = 22) and Summer Science Camp (N = 33). We surveyed students at each program and interviewed staff members to understand each program’s goals and activities. Findings suggest that the two programs differentially influence interest and motivation, and the staff’s goals for students differed by program. Results have implications for the design of supplemental science education programs
Portuguese abstract Dois estudos examinaram a motivação dos estudantes em dois programas complementares de ciências, o After School Science (N = 22) (Ciências depois da Escola (N = 22)) e o Summer Science Camp (N = 33) (Aacampamento de verão de ciências (N = 33)). Entrevistamos a estudantes de cada programa e ao pessoal de ambos, para entender os objetivos e as atividades de cada um. Aas conclusões sugerem que ambos os programas influenciam o interesse e a motivação de maneira diferencial e que os objetivos do pessoal quanto aos estudantes diferem em cada programa. Os resultados terão implicações no desenho de programas complementares de ensino de ciências
Disciplines: Educación
Keyword: Educación media y media superior,
Ciencias,
Enseñanza,
Motivación de logro
Full text: Texto completo (Ver PDF)