Perceptions of Peer Tutoring at a University in Chile



Document title: Perceptions of Peer Tutoring at a University in Chile
Journal: Magis
Database: CLASE
System number: 000479175
ISSN: 2027-1174
Authors: 1
Institutions: 1Universidad Andrés Bello, Santiago de Chile. Chile
Year:
Season: Ene-Jun
Volumen: 12
Number: 25
Pages: 21-38
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Analítico, descriptivo
Spanish abstract El propósito de este estudio de investigación-acción es explorar las percepciones de los estudiantes sobre su experiencia en un ASP* implementado en una universidad chilena para alinear la falta de competencias de los estudiantes con el mínimo requerido para lograr buenos resultados. Se hicieron grupos de sondeo [focus group] con 21 participantes que revelaron que los ASP aumentaron la confianza en sí mismos y el logro académico. Sin embargo, hay que mejorar el nivel de consciencia del estudiante sobre los beneficios del ASP para promover su participación. Los hallazgos generarán un plan de acción para mejorar los resultados y el bienestar de los estudiantes
English abstract The purpose of this Action Research study is to explore stu- dents' perceptions of their experience in an Academic Support Program* (ASP) implemented in a Chilean university to align students' lack of competencies to the minimum required to be able to succeed. Focus groups were held with 21 participants who revealed that the ASP increased their self-confidence and academic achievement. However, students' level of awareness regarding the benefits of the ASP needs to be improved to promote their participation. The findings will generate an action plan to improve students' learning outcomes and well-being
Disciplines: Educación
Keyword: Pedagogía,
Educación superior,
Tutoría,
Apoyo académico,
Rendimiento académico,
Estudiantes,
Pares,
Chile
Keyword: Education,
Pedagogy,
Higher education,
Peer tutoring,
Academic support,
Students,
Chile
Full text: Texto completo (Ver PDF) Texto completo (Ver HTML)