Longitudinal Study on Social Networks as a Didactic Method



Document title: Longitudinal Study on Social Networks as a Didactic Method
Journal: Magis
Database: CLASE
System number: 000478774
ISSN: 2027-1174
Authors: 1
1
1
Institutions: 1Universidad de Sevilla, Sevilla. España
Year:
Season: Jul-Dic
Volumen: 12
Number: 24
Pages: 85-104
Country: Colombia
Language: Inglés
Document type: Artículo
Approach: Descriptivo
Spanish abstract Este artículo recoge las percepciones de los estudiantes sobre las redes sociales como método didáctico, con el propósito de investigar y diseñar estrategias didácticas para adaptar los contenidos y la metodología al nuevo contexto tecnológico. Los participantes fueron estudiantes universitarios del programa de Educación primaria y de la temprana infancia de los periodos 2013-2014 y 2016-2017. Se hizo un estudio longitudinal con una metodología no-experimental, descriptiva y se validó un cuestionario semi-estructurado a través de análisis factorial y de grupos. Los estudiantes de ambos periodos mostraron una polarización y dispersión de opiniones sobre las redes sociales, lo que podría estar relacionado con una actitud más crítica con respecto a sus ventajas y desventajas
English abstract This article gathers the perceptions of students on social networks, as a didactic method, with the aim of searching and designing didactic strategies to adapt the contents and methodology to the new technological context. The participants were university students of Early Childhood and Primary Education in 2013-2014 and 2016-2017. A longitudinal study was conducted with a descriptive, non-experimental methodology and the semi-structured questionnaire used was validated through factorial and cluster analyses. The students from both degrees showed a polarization and dispersion of opinions about social networks, which could be related to a more critical attitude toward their advantages and disadvantages
Disciplines: Educación
Keyword: Redes sociales,
Didáctica,
Estrategias didácticas,
Metodología,
Infancia temprana,
Educación media,
Educación infantil
Full text: Texto completo (Ver PDF)