Journal: | Magis |
Database: | CLASE |
System number: | 000478766 |
ISSN: | 2027-1174 |
Authors: | Martín, Rocío Belén1 Corradini, Mariana Carola2 |
Institutions: | 1Universidad Nacional de Córdoba, Córdoba. Argentina 2Universidad Nacional de Villa María, Villa María, Córdoba. Argentina |
Year: | 2019 |
Season: | Ene-Jun |
Volumen: | 11 |
Number: | 23 |
Pages: | 187-200 |
Country: | Colombia |
Language: | Español |
Document type: | Artículo |
Approach: | Descriptivo |
Spanish abstract | En este artículo se atiende a la importancia de diseñar y considerar tareas de aprendizaje específicas para la formación periodística. El estudio estuvo conformado por 23 asistentes a un taller de producción gráfica realizado en un contexto universitario. Los datos y materiales de recolección fueron observaciones de clases y el análisis de ocho tareas de aprendizaje. Entre los resultados, encontramos que las tareas de aprendizaje propuestas permitieron el trabajo con problemas de aprendizaje genuinos basados en la construcción de noticias y el desarrollo de competencias y habilidades propias del periodista |
English abstract | This study addresses the topic of how important it is to design and consider learning tasks specific to the journalistic training. The work was conducted by 23 individuals taking part in a graphic production workshop in a college context. Data and materials were collected from observations in the classroom and from analyzing eight learning tasks. The results indicated that the proposed learning tasks allowed to cope with true learning problems thanks to the news construction as well as the development of skills and competences proper to a journalist |
Disciplines: | Educación |
Keyword: | Pedagogía, Aprendizaje, Comunidad, Noticias, Periodismo, Universidad, Formación periodística, Educación superior |
Full text: | Texto completo (Ver PDF) |